DatAction, een bedrijf dat zich richt op de digitalisering en automatisering van bedrijfskritische logistieke processen, werkt al sinds 2016 samen met Aatop ICT. “Het contact met hen was direct erg prettig. Vanaf het begin werkten wij samen met een vaste accountmanager die ons een aantal goede kandidaten leverde. Sindsdien is Aatop een vaste partner voor ons bij het werven van ICT-medewerkers” aldus Carlo Bonte, Customer Support Manager bij DatAction.
ICT specialisten
DatAction zet Aatop met name in voor werving en selectie van ICT specialisten voor de customer support afdeling. Carlo legt uit dat geschikte kandidaten vinden de afgelopen jaren wat lastiger was, maar dat zij recentelijk het team weer konden uitbreiden met een kandidaat via Aatop. ‘Van de tien medewerkers op customer support zijn maar liefst vier medewerkers via Aatop aangeworven én nog steeds werkzaam, dus dat is best een mooi aantal’ vertelt hij.
Korte lijnen
Op de vraag wat hij fijn vindt aan de samenwerking met Aatop antwoord hij direct ‘de korte lijnen’. ‘Op dit moment werken wij samen met Willem-Jan. Hij kan naar mijn idee goed inschatten welk profiel wij zoeken. Hierdoor hoeven wij geen onnodige gesprekken te voeren met kandidaten die niet gekwalificeerd zijn. Als een kandidaat op gesprek komt, is deze vaak ook geschikt.’
Persoonlijk en informeel
En zou hij ons aanbevelen? Dit bevestigt hij. ‘De persoonlijke, informele sfeer met Aatop vind ik erg prettig. Als ik bijvoorbeeld via LinkedIn zie hoe Aatop ICT met haar medewerkers omgaat, herken ik in hen een vergelijkbaar bedrijf als DatAction. Ik beveel daarom andere bedrijven aan om Aatop ICT in te zetten voor de werving en selectie van ICT-medewerkers’.